Väldigt tråkigt besked

Jag har nog inte gråtit så mycket som jag gjort på väldigt länge. Jag känner mig förminskad. Väldigt misslyckad och totalt värdelös. Jag vet att man får känna så i bland, och det är en styrka att kunna känna något över huvud taget.
Snart firar jag 6 månader som nykter och drogfri. Med en käftsmäll så jag snurrade tre varv av Soc.
Jag fick avslag på min ansökan om egen träningslägenhet.
Dem anser att jag efter 6 månaders jobb ännu  inte är klar.. Vänta tyst.. innan ni tänker (men det är du säkert inte då) till och med mitt behandlingshem tappade hakan.. Hör på den till och med..
Dem anser att jag efter 6 månaders behandling 4 månaders totalt isolerad från om världen inlåst på ett av Sveriges instutionshem LVM. Där jag under hela behandlingstiden vuxit så enormt som människa. Jag tar allt eget ansvar för det jag blir tilldelad här.
Jag har inte begått ett ända sned steg.. Inte ett ända. Jag har bara gått framåt och gjort allt jag ska, genomfört varenda behandlingsuppgift vi fått.. Följt och uträttat alla regler och lagar på lvm hemmet..
Nä jag fick avslag. Jag är inte redo att ta hand om mig själv. Och det ända Socialen kan se i dax läget är att dem kopplat på en resurs till mig på vård och omsorg. Det kan väl kanske vara okej om det inte var så att jag fick Sa. S Hon som inte över huvud taget viste hur man skulle hjälpa mig när jag var så sjuk innan mitt missbruk eskalerade. Hon som förskingrade papper och aldrig stod upp för mig. Henne som jag äntligen lyckades byta för ett par år sen är på kopplat på mitt ärende igen. Och tillsammans har dem beslutat fortsatt vård inom behandlingshemmet Alvina och avslag med något form av stödboende tränings lägenhet i nu läget. PUNK!
Sen en sak till som alltid är den samma. Hon lämnar ALLTID dåliga beksed i slutet på veckan och hälst en fredag så jag ligger med ångest över hela helgen och är sömnlös och orolig. Det känns som hon inte vill att det ska gå bra för mig. 
Detta är en typisk trigger för många. Detta vulgära samtal jag hade i dag och den käftsmäll jag fick och vetskapen om avslaget kunde ha varit min bidragande orsak till att jag skulle gått ut och använt igen..
Nej, inte jag och inte idag. Jag ska kämpa JAG ska klara det här!! jag ska ha en träningslägenhet. Jag menar jag kan ju inte vara inom behandlingsvården för evigt och lagen säger att dem är skyldig att bidra med eget boende efter avklarad behandling. Jag ska överklaga deras beslut fortsätta och utveckla mig här på Alvina skicka in en avskedsansökan eller var det heter att jag säger upp Sa.S hon ska inte involveras i mitt liv nu när jag kommit så långt. Hon var helt inkompetent i mitt ärende för några år sen så jag tackar nej till den insatsen.
Jag är så ledsen så förminskad och så trampad på